نام کاربری :
کلمه عبور :
  عضویت در سایت
  بازیابی کلمه عبور
 
   
سردار حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای تبلیغات لشکر ثارالله:
 گنکره شهدای استان کرمان و یادواره 128 شهید تبلیغات لشکر ثارالله، شامگاه چهارشنبه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. در این آئین معنوی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به چگونگی و نقش عملیات بیت المقدس،رهبری در دفاع مقدس و نقش تبلیغات درآن صحنه ها، به تفصیل سخن گفت؛ که تیتروار به بیانات یادگار دوران دفاع مقدس می پردازیم. *در یک دوره ی نسبتا طولانی و کمتر از دو سال، اشغال خرمشهر، نماد موفقیت دشمن تلقی می شد و عملیات بیت المقدس با جامعیتی بی نظیر، منجر به آزادسازی خرمشهر گردید که امام آن را این گونه تفسیر کردند:"خرمشهر را خدا آزاد کرد." *یکی از معجزات این عملیات، غلبه بر موانع و برجستگی هایی بود که در نگاه دشمن، فتح خرمشهر را ناممکن می نمود.
*وسیع ترین سرزمین بعد از عملیات فتح المبین، بیت المقدس بود که از 20 هزار کیلومتر سرزمین اشغال شده، 5300 کیلومتر آن در این عملیات آزاد شد.
*توان نظامی ما با دشمن قابل مقایسه نبود. بزرگترین موانع طبیعی از جمله رودها در اختیار دشمن بود.
*از 13 لشکر سازمانی عراق، 6 لشکر عمده در منطقه ی عملیاتی بیت المقدس بود.
*غافلگیری در بعد زمان؛ مکان و زمین از اصولی بود که ما در بیت المقدس برای از بین بردن برتری دشمن به کار گرفتیم.
*بعد از سلسله عملیات های ثامن الائمه؛ طریق القدس و فتح المبین، زمینی بهتر از منطقه ی عملیاتی بیت المقدس وجود نداشت.
*طراحی در زمینی به وسعت 5300 کیلومتر مربع بسیار جامع صورت گرفت.
*سرعت عمل بالای نیروهای بسیجی در این عملیات، در تصورات نظامی نمی گنجید.
*استمرار و پیوستگی عملیات، صحنه های زیبایی را رقم زد که دیدنی بود.بخش اعظمی از کسانی که می جنگیدند؛ مجروح بودند و خستگی نبرد 20 روزه در چهره هایشان نمایان بود.
*جنگ، صحنه ای بود که هیچ چیز را در آن نمی شد پنهان کرد. هیچ چیز قابل تغییر رنگ و یا اختفاء نبود.چهره سازی در جنگ به ندرت اتفاق می افتاد.
*جنگ ما استثنایی ترین صحنه هایی بود که به خوبی و به جامعیت، معرف مذهب ما بود.
*دفاع مقدس، تبلور حقیقی تشیّع علوی و اسلام ناب محمدی(ص) بود.
*القاعده به نام اسلام و با ظاهر جهادی عمل می کند؛ لیکن معرف فرهنگ وهابیت است.
*آن چه امریکا یی ها در عراق و افغانستان عمل کردند اگر بگوئیم معرف مسیحیت است که وای بر مسیحیت و اگر بگوئیم معرف فرهنگ مردم امریکاست که هیچ بخشی از جامعه ی امریکا نمی تواند به آن افتخار کند.
*جنگ ما معرف تشیّع بود و فرهنگ تشیّع، یکی از دلایل تاثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس بود.
*اگر معنای تشیّع را حبّ به اهل بیت قرار دهیم، اغلبیت جهان اسلام شیعه است و ما باید مراعات تمام شیعیان جهان را بکنیم.
*رهبری در سطح خاص که همان رهبری امام بود و در سطح میدانی که رهبری فرماندهان بود و در سطح بزرگان دینی جامعه؛ در جنگ ما مطرح بود.
*فرماندهان جنگ؛ مدارهای مغناطیسی معنوی بودند که تحول می آفریدند.
*ائمه ی جمعه از جمله آقایان صدوقی، اشرفی اصفهانی، مرحوم هاشمیان، حاج آقا جعفری و ... آحاد مردم را به سمت جبهه بسیج می کردند.
*در جامعه ی ما در اثر نفس امام(ره) تحول و دگرگونی های بسیاری به وجود آمد.
*باید ابراهیم بود تا بتوان پسری مانند اسماعیل را برای ذبح به قربانگاه برد.
*باید امام حسین بود تا برادری مثل ابوالفضل را تقدیم نمود.
*در صحنه های جنگ ما، هزاران مورد اقتدا به امام حسین(ع) شکل گرفت.
*این یک کار عادی نبود که مادر شهید، خودش قبر فرزندش را آماده کند و او  را در قبر بگذارد.
*این تحولات، صحنه های بزرگترین جنگ یک صد ساله ی اخیر را به صحنه های مطاف تبدیل کرد.
*تبلیغات در این دگرگونی ها نقش ویژه ای داشت.
*در جنگ ما چیزی که در عرف نظامی به صف و ستاد معروف است در شب های عملیات وجود نداشت و همه ی ستادی ها؛ صف بودند.
*تبلیغات، احساساتی که از دل مردم به سوی جبهه های جنگ سرازیر می شد به باورهای عمیق دینی تبدیل می کرد.
*تبلیغات از رزمنده ای که با احساسات به عملیات آمده بود؛ یک استشهادی تولید می کرد.
*تبلیغات؛ فرهنگ تشیّع را به مصطلحات اساسی جنگ تبدیل کرد. هیچ وقت نگفتند گردان کهنوج و رفسنجان؛ بلکه نام گردان ها مزین بود به نام ائمه(ع).مانند لشکر ثارالله، گردان امام حسین(ع) و ....
*به هر کجا که نگاه می کردی تابلوها؛ پیشانی بندها؛ لباس نوشته ها و... تذکرات و شعارهای دینی بود.
*حتی نقاطی که دشمن آتش می ریخت؛ پیچ ها، سنگرها و خاکریزها به نام ائمه نامگذاری شده بود.
*هیچ کجای جنگ، خالی از حضور روحانیت نبود.
*فریادهای الله اکبر و یا حسین که در نظامیان امروز رواج دارد؛ ریشه در دفاع مقدس دارد.
*تاثیر کار تبلیغات در جنگ زیربنایی و عمیق بود به طوری که وقتی وارد گردان ها می شدی؛ دل کندن سخت بود.
*همه ی رفتارهای رزمندگان؛ زیبایی و معنویت دینی داشت.
*شخصیت هایی نظیر شهیدان طایی، فولادی؛ مغفوری؛ شیخ عباس شیرازی و... از نیروهای تبلیغات بودند.
* این کنگره ها نمی تواند حق بچه های تبلیغات را ادا کند.
*آقایان یزدی و صدفی که واقعا شهید زنده ی صحنه های جنگ هستند؛ دنیایی از خاطره اند که چهره و بیانشان جامعیتی از این تجربه ی موفق است.
منبع : خشاب

نگارنده : kermanhefz در 1391/04/28 07:32:48.


نظرات :